O selecție dintr-o colecție impresionantă de 389 de lucrări vizuale create prin tehnica „Cadavre(s) Délicieux”, 25 de experimente literare și opt piese de teatru suprarealist, majoritatea necunoscute până acum.

Un alt laborator de investigaţie surealistă este cel denumit «Cadavres exquises», creaţie de elaborare criptică a mai multor pictori care începeau să deseneze ce credeau, îndoiau hîrtia şi o treceau următorului, care nu ştia ce subiect pornise predecesorul său. Şi aşa mai departe. Cînd hîrtia pliată era desfăcută şi putea fi văzut desenul în întregimea lui, ceea ce surprindea era faptul că, deşi elaborat «cu ochii închişi», avea o coerenţă, de parcă o mînă singură le condusese pe toate celelalte. Un joc-miracol. De halucinante surprize, de desen automat. Se jucau Victor Brauner, Hedda Stern, Medi Dinu, Teodor Brauner. Din aceste «jucării» mai păstrez destul de multe şi-mi verific senzaţiile de la prima lor vedere, cînd se executau. Acelaşi joc era exercitat în scris de Gellu Naum şi Virgil Teodorescu, publicat într-o cărţulie, Saşa Pană a făcut «hîrtii lipite», cele adunate acum în caietul lui de colaje. Şi iar bine a făcut acest vistiernic al documentelor unei epoci de tunete şi de cascadori ai inovaţiei, ai protestului deschizător de lumini noi – fortuita întîlnire a două realităţi.

sursa  Ștefan Roll, „Sașa Pană: «Atentat la bunele moravuri»”, „Contemporanul” nr. 21, 21.05.1971, p. 7

Cadavre exquis titled ”Cadavres Délicieux” ( Surrealists collective work): Hedda SterneTheodore Brauner, Medi Wechsler Dinu, Jules Perahim